سوابق «محمد نبی رودکی» نماینده جبهه متحد اصولگرایان تهران در دور دوم انتخابات مجلس
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه
وی بعد از صدور فرمان امام(ره) مبنی بر فرار سربازان از خدمت، در سال ۱۳۵۶ از پادگان فرار نمود و در کنار نیروهای انقلابی و برای سازماندهی تظاهرات مردمی در مسجد جامع شیراز به فعالیت مشغول شد. وی بعد از تشکیل دولت موقت انقلاب، در تیرماه سال ۱۳۵۸ وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان فارس گردید. با شروع آشوب در غرب کشور و محاصره شهید چمران در شهر پاوه ، به فرمان امام خمینی (قدس سره) ، جهت مقابله با ضد انقلاب به کمک مردم کرد شتافت. وی از سال ۵۸ در مناطق مختلف کرد نشین از قبیل مهاباد ، کِرِند و سنندج به مبارزه با ضد انقلاب پرداخت و از ناحیه دو پا مجروح شد.
با شروع جنگ تحمیلی در شهریور ۱۳۵۹ عازم مناطق جنگی شد . در همان روزهای اول جنگ در جریان مقاومت غرور آفرین خرمشهر، برادرش صمد رودکی به فیض عظمای شهادت نائل گردید. خبر شهادت برادر، زمانی به وی رسید که در جبهه ایلام مشغول نبرد بود .
وی در ابتدای جنگ به عنوان فرمانده تیپ امام سجاد (ع) استان فارس و در سال ۱۳۶۱ به عنوان فرمانده لشکر ۱۹ فجر منصوب گردید و در کنار فرماندهان شهیدی چون حاج ابراهیم همت (فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله) ، حاج مهدی باکری ( فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا) ، حاج حسین خرازی (فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) )، مهدی زین الدین ( فرمانده لشکر ۱۷ علی ابن علی طالب (ع))، و بسیاری از فرماندهان و رزمندگان شهید، در ۸ سال دفاع مقدس انجام وظیفه نمود .
پس از پایان دوران دفاع مقدس مفتخر به کسب مدال های فتح با عناوین شجاعت و مدیریت از دست مقام معظم رهبری گردید.
وی با شرکت در انتخابات مجلس هفتم و کسب ۱۱۴ هزار رای مردم شریف شیراز و با بالاترین رای ممکن در تاریخ انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شیراز، به مجلس راه یافت و با سمت نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مشغول به فعالیت گردید .
محمد نبی رودکی پس از پایان دوره هفتم مجلس به عنوان مشاور عالی شهردار تهران منصوب گردید.
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب