قالیباف : قرن 21 قرن کشورهای آسیایی است
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

به گزارش خبرنگار "تهران سما" ، "عیسی امور کلوف" که پس از بازدید از سطح شهر و پروژه های شهرداری تهران در راس هیئت متشکل از اعضای شورای شهر و مدیران شهری بیشکک با دکتر قالیباف دیدار می کرد ، با بیان مطلب فوق افزود: از زمان نخستین سفرم به تهران 10 سال می گذرد و این کلانشهر آسیایی با توسعه چشمگیری نسبت به آن زمان روبرو شده است و توسعه آن کاملا محسوس است.

"امور کلوف" با اشاره به نظافت شهر تهران علی رغم وسعت بسیار زیاد آن ،گفت: من و هیئت همراه در این سفر از پروژه های شهرداری تهران در تمامی حوزه ها بازدید داشتیم و با چگونگی استفاده بهینه از تکنولوژی های نوین آشنا شدیم.

شهردار بیشکک در ادامه اظهار داشت: شاید کشور ما در حال حاضر از لحاظ اقتصادی ضعیف باشد اما ما علاقه مندیم با سیاست های مستقلانه پیشرفت کنیم و کشورمان توسعه یابد تا بتوانیم منافع ملتمان را تامین کنیم . من بر این باورم که با توسعه همکاری های و ارتباطات بین دو شهرداری و دو کشور می توانیم به این هدف خود نزدیک شویم.

بر اساس این گزارش در ادامه ، دکتر محمدباقر قالیباف ، شهردار تهران ضمن خوشامد گویی به شهردار بیشکک و هیئت همراه ، اظهار امیدواری کرد این سفر برای این هیئت مفید واقع شود و مقدمات همکاری های دو جانبه را فراهم کند.

وی اظهار داشت: همانطور که درقبلا نشست استانبول اشاره کرده ام قرن 21 ، قرن کشورهای آسیایی است. آسیا در حوزه جمعیت ، تکنولوژی ، صنعت ، انرژی و اقتصاد رو به رشد است و بازار تولید و مصرفش بسیار تاثیرگذار خواهد بود و ما آغاز این تحول را حتما از سال 2014 خواهیم دید.

قالیباف ادامه داد: از این رو کشورهای آسیایی مخصوصا کشورهایی که به هم نزدیک هستند و مشترکات بسیاری در مسایل سرزمینی و فرهنگی دارند می توانند به ارتباطات خود سرعت بیشتری دهند و آن را تقویت کنند.چه بسا شاید کشورهایی که چنین دیدگاهی نداشته باشند ، منفعت کمتری از این فرصت ببرند.

شهردار تهران افزود:این در حالی است که چنین شرایطی برای قدرت های بزرگ مثل آمریکا سخت و غیرقابل قبول است زیرا آنها دوست دارند همان روال قرن بیستم را ادامه دهند اما در قرن 21 همه بسترها برای یک اتفاق مهم فراهم شده و آن اتفاق در حال افتادن است.

به گفته دکتر قالبیاف ، طبیعتا همکاری بین کشورهای آسیایی مخصوصا پایتخت ها با یکدیگر ، می تواند  در دیپلماسی عمومی و همکاری های دو کشور موثر باشد.

وی اضافه کرد: شما در این بازدید با ظرفیت های شهر تهران آشنا شدید اگر تعریف مناسب و برنامه های مدونی داشته باشیم می توانیم همکاری خوبی را در حوزه های مختلف خدمات شهری ، فنی و عمرانی ، شهرسازی و انرژی داشته باشیم.

شهردار تهران در پایان اظهار امیدواری کرد این سفر آغاز همکاری های عملی بین تهران و بیشکک را در پی داشته باشد .

بر اساس این گزارش در این دیدار طرفین توافق کردند سه کمیته کاری برای صادرات کالا ، خدمات و فناوری از شهرداری تهران به بیشکک در قالب مبادلات تجاری و اقتصادی تشکیل شود .


نظرات شما عزیزان:

ارامگاه د ل
ساعت9:16---9 ارديبهشت 1391
سلام
ریبا بود
امیدوارم که درراهد خدمت موفق باشد
منم اپم


مهران
ساعت8:55---9 ارديبهشت 1391
زنده و سبز باشي دكتر

سارا
ساعت8:55---9 ارديبهشت 1391
دكتر هم اسياسس و جهاني است

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب