رئیس سازمان بازرسی کل‌کشور در بازدید از پروژه تونل‌نیایش :دستاوردهای حوزه فنی و عمرانی شهرداری تهران
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

درخاتمه این بازدید که حدود 4 ساعت به‌طول انجامید، رئیس سازمان بازرسی کل‌کشور اظهارداشت : واقعیت آن است که مباحث و مقولات مربوط‌به شهر‌تهران بسیارپیچیده و درهم‌تنیده بوده و بااین معادله چندمجهولی نمی‌توان به‌صورت مجرد و منفک‌از سایرمسائل برخوردکرد. موضوعات انباشته‌شده از گذشته و مشکلات غیرمتعارف باعث‌شده تا برنامه‌ریزی صورت‌گرفته برای سامان‌بخشیدن به وضع‌زندگی در شهر‌تهران فوق ‌برنامه‌ریزی‌های عادی و جاری باشد و به این مسأله باید ناهماهنگی‌های ساختاری در توسعه‌شهری که از گذشته تاکنون وجودداشته است را اضافه‌کرد . ضمن‌اینکه انتظارات، توقعات، فرهنگ‌ها و سبک‌و‌سیاق زندگی افراد متفاوت‌بوده و این‌ها همه بر پیچیدگی‌های مباحث‌شهری می‌افزاید. با این اوصاف نمی‌توان فعالیت‌های صورت‌گرفته در تهران را به‌شکل‌متعارف محاسبه و ارزش‌گذاری‌کرد و یا به آن نمره‌داد. اما از طرفی نیز نمی‌توان منکر تحولات بسیارزیاد و تلاش‌های گسترده‌ای که در پایتخت صورت‌می‌گیرد، شد. خصوصاً درحوزه مباحث‌عمرانی که ساخت‌و‌ساز معابر و ابنیه حمل‌و‌نقلی مربوط‌به این حوزه می‌شود .

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی درادامه صحبت‌های خود گفت : فارغ از مباحث انباشته‌شده از گذشته، موضوعات‌جدیدی ازجمله حجم‌انبوه خودروهایی که سالانه وارد ناوگان حمل‌و‌نقل شهری می‌شوند را نیز باید درنظرگرفت که این امر شرایط را بسیار سخت‌کرده و آزردگی‌های زیست‌محیطی را باعث شده‌است. اما همان‌طور که پیشتر عنوان‌کردم، ازآنجایی که حجم خدمات شهرداری تهران بسیاربالا و قابل‌توجه بوده است، باوجود تحمیل سالانه چندصدهزار وسیله‌نقلیه به معابر‌شهری، ترافیک سخت‌تر از گذشته‌نیست و این خود دستاورد بزرگی به‌حساب‌می‌آید. گرچه تا رسیدن به سطح‌مطلوب فاصله‌داریم و انتظاراتمان بسیاربیشتراست اما همین‌که شرایط پیچیده‌تر نشده، جای تقدیردارد.

رئیس سازمان‌بازرسی کل‌کشور بااشاره به ساخت‌و‌سازهای عمرانی صورت‌گرفته درسطح شهرتهران طی‌ سال‌های‌گذشته، افزود: امروز کارهای بسیار ارزنده‌ای درمقولاتی چون پلسازی، تونل‌سازی، ساخت‌بزرگراه و مواردی ازاین قبیل صورت‌گرفته که با ارزیابی آنها از دیدگاه‌های مختلف، می‌توان امتیازات فوق‌العاده‌ای به این موفقیت‌ها و دستاوردهای ارزنده داد. شهرداری تهران در‌مبحث رفع دغدغه‌های حمل‌و‌نقلی شهروندان پایتخت که یکی‌از موضوعات‌اصلی زندگی در کلانشهرها محسوب‌می‌شود، تلاش‌های درخور‌توجه و شایسته‌ای داشته و این نشان‌از اهمیتی‌می‌باشد که مدیریت‌شهری برای مقوله فوق‌الذکر قائل است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی دربخش پایانی صحبت‌های خود گفت : انگیزه، همت،  علاقه، پشتکار و دلسوزی دست‌اندرکاران مسائل‌شهری حکایت ازآن دارد که قصدخدمت درمیان است و البته اراده مثبتی که پشت این تلاش‌ها وجوددارد، فراتراز انگیزه‌های یک مدیریت متعارف‌شهری می‌باشد. ساکنین تهران نیز کارهای زیاد انجام‌شده درسطح شهر را حس‌می‌کنند و ماهم به‌عنوان ناظرین‌کلی، این مطلب را شاهدبوده و امیدواریم تلاش و انگیزه موجود با همین قوت ادامه پیداکند. خوشبختانه باوجود محدودبودن منابع، کارها به‌خوبی در پایتخت پیش‌می‌رود و انگیزه موجود درنزد مسئولان مربوطه باعث‌شده، ابتکارات و خلاقیت‌ها باعث کاهش‌هزینه‌ها، افزایش راندمان و بهره‌وری و البته صرفه‌جویی شود که این خود امری ارزنده و قابل‌تقدیراست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب