تقدیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دکتر قالیباف
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

سروری : تلاش شهرداری تهران، مدال افتخاری بر سینه پایتخت کشور بود

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی از شنیدن خبر قرار گرفتن تهران در میان۱۰ کلانشهر برتر دنیا ابراز خرسندی کرد و گفت: تلاش‏های شهرداری تهران، مدال افتخار خدمت را نصیب پایتخت ایران کرد.

پرویز سروری با اشاره به انتخاب تهران در اجلاس متروپلیس گفت: به شهرداری تهران برای کسب این موفقیت بسیار ارزشمند تبریک می‏گویم و معتقدم این حق شهر تهران است که این مدال افتخار را دریافت کند.

نماینده مردم تهران افزود: طی سال‏های اخیر در کلانشهر تهران شاهد ارتقای چشمگیر خدمات شهری هستیم که این مهم برای مردم نیز کاملا محسوس و رضایت‏بخش بوده، لذا این انتخاب حق شهرداری تهران است.

وی در ادامه تصریح کرد: توسعه و افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی در کنار نوآوری در این حوزه، کیفیت ترافیک را بهبود بخشید و این یکی از بزرگترین موفقیت‏های شهرداری تهران بوده که امروز نقش بسیار موثری را در جابجایی شهروندان تهرانی ایفا می‏کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احداث تونل توحید به عنوان عظیم‏ترین پروژه شهری خاورمیانه، احداث تونل صدر- نیایش، راه‏اندازی خطوط بی‏آر‏تی و اقداماتی از این دست، بزرگترین بارزه‏های این دوره مدیریت شهری است که تهران را متحول کرد.

سروری افزود: سرعت انجام پروژه‏ها، کیفیت خدمات و کمیت پروژه‏های انجام شده در شهر تهران قابل قبول بوده و شهرداری موفق شده شرایط بسیار خوبی را برای شهروندان تهرانی فراهم آورد تا دشواری‏ها و سختی‏های زندگی شهرنشینی را کمتر احساس کنند.

این نماینده مجلس در پایان اظهار داشت: موفقیت تهران جای تقدیر دارد و ما نیز در مجلس از این موفقیت خوشحالیم که شهرداری تهران حائز جایگاه ویژه‏ای در میان ۱۰ شهر برتر و بزرگ دنیا شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی: موفقیت تهران را نمیشود نادیده گرفت

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم موفقیت‏ هایی که کلانشهر تهران در سطح بین‏ المللی به دست می‏آورد، به سایر شهرها نیز سرایت کرده و آنها نیز به این موفقیت‏ها نائل آیند.

حجت الاسلام و المسلمین موسی قربانی با بیان این مطلب تصریح کرد: موفقیت شهرداری تهران و قرار گرفتن پایتخت ایران در جمع کلانشهرهای بزرگ دنیا امری نیست که بتوان آن را نادیده گرفت، چه اینکه در تمام دنیا این خدمات با بهای زیادی ارائه می‏شود اما در تهران رایگان یا با تخصیص یارانه در اختیار مردم قرار می‏گیرد.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با اشاره به موفقیت شهرداری در توسعه حمل و نقل عمومی اذعان داشت: اگر بگوییم توسعه حمل و نقل عمومی در کلانشهر پرجمعیت تهران از نان شب هم ضروری‏تر است، اغراق نکرده‏ایم چراکه با این کار چندین مشکل و معضل وابسته به ترافیک را حل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: آلودگی هوا و آلودگی‏های صوتی، ترافیک، معطلی مردم و از بین رفتن وقت‏شان در ازدحام خیابان‏ها از جمله مشکلاتی است که به واسطه عدم توسعه‏یافتگی حمل و نقل عمومی در تهران ایجاد شده است. لذا با اقداماتی که شهرداری در توسعه حمل و نقل عمومی انجام می‏دهد، این مشکلات نیز کنترل شده و کاهش می‏یابد.

قربانی خاطر نشان کرد: تقدیری که از تهران به خاطر توسعه حمل و نقل عمومی با افزایش خطوط مترو و راه‏اندازی اتوبوس‏های تندرو صورت گرفته به حق بوده و باید این خدمات به جایی برسد که مردم استفاده از شبکه حمل و نقل عمومی را به استفاده از وسیله شخصی خود ترجیح دهند.

این نماینده مجلس اذعان داشت: از آنجایی که با توسعه حمل و نقل عمومی در استفاده از منابع ملی و سوخت نیز صرفه‏ جویی زیادی می‏شود، لازم است به دولت هم فشار بیاوریم تا حداکثر کمک را در این بخش به شهرداری بکند، چراکه قطعا این اعتبارات با صرفه‏جویی در سوخت بازخواهد گشت

حجت الاسلام اکرمی: اراده شهرداری برای سایر نهادها الگو باشد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اراده شهرداری تهران برای رساندن خدمات به مردم بسیار زیاد است و این اراده برای سایر دستگاه‏ها باید الگو باشد.

حجت‏ الاسلام سیدرضا اکرمی با تاکید بر اینکه اراده قوی در شهرداری تهران موجب پیشبرد سریع امور می‏شود، گفت: موفقیت‏هایی که شهرداری تهران در پروژه‏های عمرانی عظیم و کلان به دست آورده است، نشان می‏دهد ما در جمهوری اسلامی ایران اگر اراده کنیم و برنامه داشته باشیم حتما نتیجه خواهیم گرفت.

اکرمی ادامه داد: شهرداری تهران خدمات خوبی ارائه کرده است و به اعتقاد من تاکنون توانسته نیازهای مردم را در حد امکان پاسخگو باشد. وی افزود: ارائه خدمات شهری به مردم تهران رضایت‏بخش بوده و این رضایت‏مندی عمومی را می‏توان از نحوه برخورد با امکانات و قوانین شهری درک کرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص رضایت‏مندی شهروندان تهرانی از خدمات شهری تصریح کرد: از عواملی که موجب ایجاد این رضایت‏مندی عمومی شده، مدیریت تهران به صورت یکپارچه بوده که نوعی امنیت خاطر را برای شهروندان تهرانی فراهم کرده است. اکرمی گفت: کانال ارتباط شهرداری با مردم موجب شده است که مردم اطمینان خاطر داشته باشند و دغدغه‏ هایشان را به راحتی با شهرداری مطرح کنند و از آنجایی که شهرداری تهران همیشه در راستای جلب رضایت‏مندی مردم گام برمی‏دارد، در جهت برطرف کردن مشکلات گام برمی‏دارد.

لاهوتی: جایزه متروپلیس ، نتیجه زحمات سالیان اخیر شهرداری تهران است

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی دریافت جایزه تهران در اجلاس متروپلیس را افتخاری برای ایران دانست و گفت: دریافت این جایزه نتیجه تلاش‏های بی‏ دریغ شهرداری تهران طی چند سال اخیر بوده است 

مهرداد بائوج لاهوتی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد : مردم شهرها، سهامداران شهرداری هستند که مدیریت شهری با افزایش خدمات متعدد در حوزه‏های مختلف موفق به جلب اعتماد شهروندان شده و امروز شهروندان تهرانی زندگی خوب و آرامی را تجربه می‏کنند.

این نماینده مجلس اذعان داشت: روزی در شهر تهران چهره نامناسب پیاده‏روهای بی‏ کیفیت، زباله‏ هایی که در هر گوشه شهر پخش شده بودند، فضاهای شهری سخت و نازیبا، شلوغی و ترافیک بی‏امان و ... شهروندان تهرانی را سخت آزار می‏داد، اما امروز اوضاع در همه حوزه‏ها تغییر کرده است.

وی ادامه داد: ساماندهی نقایصی که میراث سالیان دراز در کلانشهر تهران بود، نیاز به زحمت و همت زیادی داشت که خوشبختانه این اهتمام در شهرداری تهران بود و امروز ثمره آن را در اجلاس متروپلیس دریافت کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توسعه حمل و نقل عمومی برای میلیون‏ها شهروند ثابت و سیار تهران کار بزرگی بود که با کمک ابزارهای مختلف از جمله توسعه ناوگان اتوبوسرانی، مترو، تاکسیرانی و حتی دوچرخه‏ سواری توسعه یافت. در این میان راه ‏اندازی شبکه اتوبوس‏های تندرو کار خلاقانه‏ای بود که امروز با ایجاد مسیرهای ویژه، مردم می‏توانند با هزینه کم و در کوتاه‏ترین زمان به مقصد برسند.

لاهوتی افزود: یکی دیگر از مباحثی که باعث شد مردم تهران در اوج شلوغی و زندگی شهرنشینی، بانشاط‏ تر از گذشته باشند، احداث فضاهای عمومی و تفریحی بود. این نشاط را امروز از تجمع شهروندان مقابل بوستان‏ ها و تفرجگاه‏ های تازه افتتاح شده می‏توان به وضوح دید.

وی با اشاره به کاهش فاصله شمال و جنوب تهران خاطرنشان کرد: خدماتی که شهرداری تهران به مناطق جنوبی تهران ارائه کرده، نه تنها فاصله‏ای که هر روز میان شمال و جنوب تهران در حال افزایش بود را متوقف کرد و کاهش داد، بلکه این فاصله در حال حذف است. به طوری که این اتفاق را از هم سطح شدن قیمت خدمات و مسکن و ملک در مناطق جنوبی می‏توان دریافت

ارسلان فتحی‏ پور: جایزه متروپلیس حق شهرداری تهران بوده است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توسعه فضاهای تفریحی در سطح شهر یکی از اقدامات مثبت شهرداری تهران بوده که شادابی را به شهر بازگردانده است.

ارسلان فتحی‏ پور با تاکید بر اینکه جایزه برتر متروپلیس حق شهرداری تهران بوده است، گفت: اقداماتی‏که شهرداری تهران انجام داده نقش بسیار مهمی در وضعیت معیشتی و اقتصادی شهروندان ایفا می‏کند چراکه در صورت محدودیت و یا نبود فضاهای تفریحی، مردم یا ناچارند فاصله زیادی را تا یکی از تفرجگاه‏ها طی کنند که باعث هدر رفتن سوخت و سرمایه‏ های ملی می‏شود و یا اینکه ناچارند قید تفریح را بزنند که این اتفاقی ناخوشایندتر است.

وی با تاکید بر اینکه خدمات شهرداری تهران مورد رضایت و اقبال مردم قرار گرفته، یادآور شد: خدمات شهرداری موجب تسهیل در روند زندگی مردم شهر تهران شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص رضایت‏مندی مردم از حمل و نقل عمومی اظهار داشت: کاهش ترافیک در سال‏های اخیر، رفت و آمد مردم در سطح شهر را تسهیل کرده و علاوه بر این موضوع  استفاده مردم از سیستم حمل و نقل عمومی نشان‏دهنده رضایت مردم از توسعه ناوگان حمل و نقل و نحوه خدمات‏رسانی وسایل نقلیه عمومی است.

فتحی‏ پور در همین راستا ادامه داد : وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس‏های تندرو در سطح شهر موجب سرعت بخشیدن به زندگی شهروندان تهرانی شده‏اند و قطعا هر چیزی که موجب تسریع امور زندگی پایتخت‏نشینان شود، زمینه رضایت‏مندی آنها را فراهم می‏کند و باید اذعان کنم که شهرداری تهران در انجام این امر  برای شهروندان تهرانی سنگ تمام گذاشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: میزان رضایت‏مندی مردم تهران از اقدامات شهرداری هر روز بیشتر می‏شود و این نشان‏ دهنده این است که شهرداری تهران از تمام توان و نیرویش برای جلب رضایت و خدمت‏رسانی به مردم استفاده می‏کند بنابراین کسب جایزه برتر در متروپلیس حق شهرداری تهران بوده است.

مهدی‏ زاده : خدمات شهرداری تهران شایستگی کسب عنوان برتر را دارد

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی قرار گرفتن تهران در میان ۱۰ شهر برتر حوزه خدمات شهری دنیا را برای تمام ایرانیان غرور‏آفرین خواند و گفت: با خدمات و امکانات مناسبی که شهرداری تهران در اختیار شهروندان قرار داده، کسب این عنوان تعجب‏ آور نیست.

مهدی مهدی‏ زاده با بیان این مطلب خاطرنشان کرد : به واسطه ۱۰ سال زندگی در خارج از کشور و سفرهایی که به شهرهای بزرگ دنیا داشتم، تهران را در مقایسه با شهرهای پیشرفته و بزرگ دنیا، شهری برتر و واجد ویژگی‏های بین‏ المللی می‏دانم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اذعان داشت: با توجه به امکاناتی که شهرداری تهران در تمام حوزه‏ها برای شهروندان فراهم کرده، باید هم چنین عنوانی بدست می‏آورد و این انتخاب را حق شهرداری تهران می‏دانم.

وی در ادامه اظهار داشت: من به عنوان نماینده مردم در مجلس از کسب این عنوان احساس غرور می‏کنم و خوشحالم که در این شهر بزرگ با خدمات شهروندی مناسب زندگی می‏کنم.

مهدی‏ زاده افزود: خدماتی که شهرداری در زمینه توسعه فضاهای سبز در حاشیه معابر ترافیکی، احداث بوستان‏ها و فضاهای تفریحی، استفاده و افزایش علائم راهنمایی و رانندگی در معابر، توسعه معابر و شریان‏های ترافیکی، توسعه مترو و ناوگان اتوبوسرانی به خصوص در بخش اتوبوس‏های تندرو، مبلمان و نمای شهری و ... انجام داده بسیار ارزنده و قابل تحسین است.

وی ادامه داد: شهرداری تهران نه تنها در بخش خدمات بلکه در بخش فرهنگی نیز اقدامات زیادی را انجام داده و امروز شاهد ارتقای فرهنگ شهروندی در میان ساکنان این شهر بزرگ هستیم. این اقدام مکمل اقدامات سخت افزاری شهرداری بود که قدم نهایی را در راستای تبدیل شدن تهران به یک الگو برداشت.

مهدی‏ زاده همچنین با اشاره به افزایش فضاهای ورزشی در تهران گفت: شاید تا چند سال پیش شهروندان گرایشی به ورزش نداشتند ، اما امروز راه‏ اندازی ایستگاه‏های تندرستی در تمامی بوستان‏ های شهر و ترغیب مردم به استفاده از این امکانات، نصب امکانات ورزشی در مدارس و فضاهای دور افتاده شهر و احداث مجموعه‏ های ورزشی و تفریحی باعث شده شهروندان تهرانی ورزش را در برنامه‏ های روزمره خود قرار دهند.

علی اکبر اولیا: پیشرفت تهران قابل تحسین است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به شهرداری تهران به خاطر دریافت جایزه برتر در اجلاس متروپلیس که سازمان ملل در آن نقش مستقیم دارد، اظهار داشت: اقدامات شهرداری تهران در زمینه‏ های مختلف و به وی‍‍ژه حمل و نقل عمومی بسیار قابل تحسین بوده است.

علی‏اکبر اولیا همچنین با تاکید بر اینکه حمل و نقل عمومی در کلانشهرها بسیار مهم است، اظهار داشت: از آنجایی که مردم در شهرهای بزرگ، بیشتر وقت خود را برای رسیدن به مقصدشان صرف می‏کنند، حمل و نقل عمومی در کلانشهرها بسیار حائز اهمیت است و خوشحالیم که این مشکل به همت شهرداری تا حد زیادی در تهران مرتفع شده است.

نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ترافیک در کلانشهرها مشکل بزرگی است که معمولا ساکنین تمامی شهرهای بزرگ با آن دست و پنجه نرم می‏کنند و اینگونه زمان زیادی را از دست می‏دهند، گفت : از این رو موفقیت در زمینه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی افتخار بزرگی است که نصیب شهرداری تهران شده است.

وی با تقدیر از راه‏اندازی اتوبوس‏های تندرو، اذعان داشت: به کارگیری اتوبوس‏های تندرو در سطح شهر تهران طرح مبتکرانه‏ای بود که بار زیادی را از دوش ترافیک تهران برداشت.

اولیا ادامه داد: تهران امروز به هیچ وجه با تهران چند سال پیش قابل مقایسه نیست و پیشرفت‏های زیادی در سطح شهر و در زمینه‏های مختلف از جمله حمل و نقل عمومی، زیباسازی شهری انجام شده و این اتفاقات حاکی از مدیریت خوب شهری است.

نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: احداث تونل‏های جدید در شهر، ساخت خطوط جدید مترو و زیباسازی شهر از جمله مواردی است که تغییر محسوسی در پایتخت ایجاد کرده و میزان رضایت‏مندی عمومی را در شهر تهران افزایش داده است. همچنین برگزاری برنامه‏ های شاد و مفرح نیز موجب رضایت و شادابی مردم در شهر شده.

اولیا همچنین یادآور شد: شهر تهران روند رو به پیشرفتی را از هر نظر آغاز کرده و انجام این مهم از سوی شهردار تهران و نحوه مدیریت شهری جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

علی اصغر یوسف نژاد: شهرداری تهران در خدمت رسانی به مردم همت مضاعف به خرج می‏دهد

نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از دریافت یک جایزه دیگر بین‏المللی توسط شهرداری تهران اظهار داشت : شهرداری تاکنون خدمات ارزنده‏ای را به مردم تهران عرضه کرده و در این راستا همت مضاعف به خرج داده است.

علی‏اصغر یوسف‏ نژاد گفت : شرایط امروز جنوب شهر تهران، نمادی از همت مدیرانی است که حرکت در مسیر عدالت را در اعمال و کردار خود نشان داده و بر همین اساس است که امروز در موارد زیادی، مناطق جنوبی از طرح‏هایی برخوردارند که به مراتب برجسته‏تر و شاخص‏تر از نواحی برخوردار شهر بوده و اثرات مثبت همین طرح‏ها، چهره این مناطق را دگرگون کرده است.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران در انجام خدمات شهری همت زیادی به خرج داده است، تصریح کرد: تداوم چنین حرکت‏ هایی در شهر تهران و دیگر شهرها و همچنین حمایت از مدیریت شهری پایتخت برای تسریع در توسعه شهر تهران و انگیزه گرفتن دیگر شهرها ضروری است. با توجه به وجود امکانات مناسب و ارائه خدمات عالی شهرداری به شمال شهر، این اقدامات در جنوب شهر، عالی‏تر، ارزنده‏ تر و آغازگر دوره‏ای جدید در حیات این مناطق است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: امروز در گشت و گذار در جنوب شهر تهران، شرایط جدیدی حاکم شده و با دیدن آثار خدمات شهرداری در این مناطق که در موارد زیادی، بسیار برجسته‏ تر از طرح‏های مناطق برخوردارتر شهر هستند، نشاط، آرامش و اشتیاق عجیبی در درون انسان به وجود می‏آید.

وی ادامه داد: ساخت مجموعه عظیم بوستان ولایت به همراه طرح‏های بزرگ دیگر، نشانگر تداوم اقدامات ارزشمند مدیریت شهری تهران و نماد بارز همت مدیرانی است که حرکت در مسیر عدالت را در اعمال و کردار خود نشان داده‏ اند و با وجود محدودیت منابع مالی، حمایت روزافزون از مدیریت شهری پایتخت امری کاملا ضروری است.

یوسف‏ نژاد با تاکید بر اینکه جایزه برتر متروپلیس حق شهرداری تهران بود، اذعان داشت: دوره فعلی مدیریت شهری پایتخت، فرصتی برای تهران و همچنین دیگر شهرهاست و باید با حمایت از این نهاد، بتوانیم هر چه بیشتر از فرصت موجود، بهترین استفاده را ببریم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تقدیر جهانی از شهرداری خبر داد:

کمیسیون عمران از خدمات شهرداری تهران تقدیر رسمی خواهد کرد

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تصمیم این کمیسیون برای تقدیر رسمی از شهرداری تهران خبر داد و گفت : اقدامات شهرداری تهران در تمام حوزه ها و دریافت جایزه ای دیگر در سطح بین المللی ضرورتی ایجاد کرد تا کمیسیون عمران به طور رسمی از عملکرد این نهاد تقدیر کند.

علی اکبر آقایی ضمن بیان این مطلب تصریح کرد : شهرداری تهران در حوزه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، حمل و نقل و ترافیک، شهری و ... خدمات بسیار خوبی را ارائه کرده و شهروندان تهرانی از این خدمات بسیار راضی هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کمیسیون عمران گزارشی از شرکت مترو و شهرداری در خصوص اعتبارات، یارانه ها، تسهیلات ارزی و تعهدات دولت گرفته بود که این گزارش را در دستور کار کمیسیون قرار خواهم داد تا در اسرع وقت به این مسائل رسیدگی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به تلاشی که شهرداری تهران برای پیشرفت و رشد خدمات در شهر تهران می کوشد، ما نیز باید کمک کنیم و این موقعیت ویژه را قدر بدانیم. زیرا تهران پایتخت کشور است و توجه به این کلانشهر همچون کل کشور است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب