از سال 90 تاکنون هیچ اتوبوس جدیدی به تهران تحویل داده نشده است
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: براساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک ، پیش بینی شده بود که سالانه 1000 دستگاه اتوبوس جدید از سوی دولت به شهرتهران تحویل داده شود اما از سهمیه سال 90 هیچ اتوبوسی دریافت نکردیم و از ابتدای امسال نیز اتوبوس جدیدی تحویل داده نشده است.

مهندس پیمان سنندجی در گفتگو با خبرنگار"تهران سما" با بیان این مطلب اظهار کرد: بعد از هدفمند کردن یارانه ها که شهرداری تهران نیز برای اجرای آن نهایت همکاری را داشت، فشار زیادی به سیستم اتوبوسرانی شهر وارد آمد و ما با افزایش تقاضای سفر مواجه شدیم. در این میان انتظار می رفت که حمایت ها از توسعه حمل و نقل عمومی بیش از پیش صورت گیرد اما این گونه نشد.

وی ادامه داد: تعداد اتوبوس هایی که طی سال های اخیر به شهرداری تهران از سوی دولت تحویل داده شده، کاملا مشخص است و می توان با یک استعلام تعداد این خودروها را مشخص کرد.

سنندجی تصریح کرد: ما در سال 89 تعدادی خودروی از سوی دولت دریافت کردیم که بخش دیگری از این سهمیه در سال 90 به ما واگذار شد اما از سهمیه سال 90 هیچ اتوبوسی به شهر تهران واگذار نشد.

وی افزود: سازمان شهرداری ها و دهیاری ها سهمیه اتوبوس های شهر تهران را در سال 90 نامشخص اعلام کرده بود و 116 دستگاه اتوبوسی که به شهرداری تهران داده شده از سهمیه سال 89 باقی مانده بود. در مجموع می توان گفت که در سال 89، 473 دستگاه اتوبوس به شهرداری تهران واگذار شد که بازهم از آن چه مقرر بود سالانه به تهران اختصاص یابد کمتر است.

سنندجی خاطر نشان کرد: در مجموع از سال 85 تا سال 90 ، 3275 دستگاه اتوبوس به تهران تحویل داده شده است، این درحالیست که اگر دولت براساس طرح جامع عمل می کرد و هر سال حداقل 1000 دستگاه اتوبوس جدید به تهران تحویل می داد تا پایان سال 90 باید دست کم 6 هزار دستگاه اتوبوس به تهران واگذار می شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:اتوبوس , تهران , شهرداری تهران, قالیباف,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب