نمره عالي شهرداري تهران در اقتصاد مقاومتي
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

به گزارش "تهران سما" به نقل از روابط عمومی معاونت مالی و اداری شهرداری تهران، دکتر حسین محمد پورزرندی با تاکید بر فعالیت های گسترده مدیریت شهری کلان شهر تهران در حوزه های مختلف عمرانی، خدمات شهری، اجتماعی و فرهنگی و بویژه ترافیکی  اعم از تامین مواد اولیه، ماشین آلات، نیروی انسانی و دیگر ضروریات پیشبرد پروژه های شهری ، خاطر نشان کرد که  شهرداری تهران در تامین منابع مالی خود با تنگناهای جدی مواجه است، اما مدیریت شهری هیچگاه به بهانه مضایق و تنگنا های موجود  از روند توسعه و حرکت پرشتاب خود باز نایستاده و نخواهد ایستاد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه تهران هم اینک به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل گشته افزود: شهرداری تهران در تلاش است تا با مدیریت منابع مالی و اقتصادی  خود به گونه ای عمل کند که در زمان بندی برنامه ها و تعهداتی که نسبت به شهروندان دارد هیچگونه خللی ایجاد نگردد.

وی مدیریت منابع را – بویژه در برهه کنونی - از مهم ترین  و اساسی ترین وظایف مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: ما باید بتوانیم منابع مالی شهرداری را به گونه ای مدیریت نماییم که هم برنامه ها بر روال معمول پیش روند ، هم پاسخگوی دیون خود در شهر تهران باشیم.

پورزرندی حرکت در این مسیر را بسیار طاقت فرسا عنوان کرد وگفت:  انتظار آن است که در اداره ی شهری به اهمیت و وسعت شهر تهران با موضوعات و پیچیدگی های خاص خود ، همه نهادها و سازمان ها و حتی  خود شهروندان سهیم و دخیل در اداره شهر شوند ، لیکن این امر از جانب دولت نادیده گرفته شده و در بسیاری از موارد نیز انجام تکالیف از سوی دولت علیرغم قانونی و مصوب بودن آن توسط مراجع قانونگذار ، بدون اقدام باقی مانده و پیگیری های شهرداری نیز نتیجه ای نداده است.که مصداق بارز آن تعهدات دولت محترم نسبت به تامین بخشی از هزینه های جاری و ساخت و توسعه واگن های مترو است که نهایتا شهرداری به لحاظ تامین رفاه شهروندان در بسیاری از موارد ناگزیر شد تا از منابع خود نسبت به انجام تعهدات دولت نیز اقدام نماید.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران تامین منابع مالی  مورد نیاز اداره شهر تهران را با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در جامعه و تورم رو به افزایش اقتصاد ، بسیار دشوار اعلام کرد و یادآور شد که  بی ثباتی نرخ ارز نیز فشار مضاعفی را به شهرداری تهران وارد ساخته است.

پورزرندی حذف یارانه حامل های انرژی را نیز عاملی دیگر در افزایش فشار بر مدیریت شهری اعلام کرد و گفت: با تمام این فشارها شهرداری تهران به گونه ای عمل نموده تا تمامی برنامه ها و پروژه های در دست اجرای خود را بدون تاخیر و در چارچوب زمانی تعریف شده بانجام برساند و در عین حال تلاش می کند تا فشاری بر دوش شهروندان وارد نشود.بویژه آنکه شهر فروشی  مدت هاست که از دستور کار شهرداری تهران خارج شده است.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران ،  مدیریت در شهرداری ها  بویژه شهرداری تهران را مدیریتی دو وجهی  دانست که هم عهده دار مدیریت درآمد است و هم مدیریت هزینه. وی گفت : متاسفانه شهرداری تهران ، بر خلاف دیگر کلان شهر های دنیا ، هیچگونه  اعتبار و ردیف بودجه  مشخصی در بودجه سالانه کشور – که از درآمدهای عمومی کشور تامین می گردد – ندارد و در مواردی مانند توسعه حمل ونقل عمومی  هم که بودجه ای از سوی قانونگذار تخصیص می یابد ، عملا و در اجرا همه آنچه که مقرر است، محقق نمی شود.

پورزرندی  اقتصاد مقاومتی در شهرداری تهران را جاری و ساری دانست و گفت: با تبعیت از دیدگاه های مقام معظم رهبری و تدبیر شهردار تهران ، اقتصاد مقاومتی در شهرداری تهران مد ت هاست نهادینه شده است ، بگونه ای که می توان عملکرد مدیریتی شهرداری تهران را در حوزه مالی و اقتصادی مصداق بارزی از اقتصاد مقاومتی بر شمرد و آن را بعنوان الگو در دیگر سازمان ها بکار برد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 18 مرداد 1391برچسب:شهرداري تهران , اقتصاد مقاومتي, قاليباف ,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب