قالیباف : دگروگونی در شهر باید ایجاد دگرگونی های متعالی در انسان ها باشد
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

شهردار تهران گفت : هر دگرگونی کالبدی و عمرانی شهر در نظام اسلامی باید منجر به تغییر و تحول احوالات انسان هایی شود که در سایه آن نظام زندگی می کنند و اگر چنین نباشد یعنی در مسیر درست حرکت نمی کنیم و در حال فاصله گرفتن از سنت های الهی هستیم ؛ هر جامعه ای هم که از سنت های الهی فاصله بگیرد روی خوشبختی را نخواهد دید.

شهردار تهران در مراسم بهره برداری از ایستگاه های اکباتان و ارم سبز در خط 4 مترو تهران با بیان این مطلب اظهار کرد: اقدامات عمرانی مزاحمت های زیادی را برای شهروندان ایجاد می کند و به ویژه در طی ساخت این پروژه به دلیل سیلابی که رخ داد و ورود آب به شبکه مترو ، مردم این منطقه  بسیار دچار زحمت شدند که جا دارد از آنها به این خاطر عذرخواهی کنیم.

وی ادامه داد: ما در مدیریت شهری بر این باوریم که بیش از هر زمانی در شهرداری تهران نیازمند یک روحیه جهادی و عمل گرایانه و یک مدیریت جهادی در کارها هستیم . چنانچه خود را موظف می دانیم به طور جد نسبت به رفع مشکلات بر سر راه اقدام کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه من نمی خواهم به مشکلات اشاره کنم چرا که مسئولیت را با همه سختی ها قبول کرده ام و سزاوار نیست سختی ها را به مردم منتقل کنم ، گفت : برای اقداماتی که امروز در مترو تهران انجام می شود زحمات زیادی کشیده می شود و همکاران من با روحیه دفاع مقدس در عرصه خدمت به مردم مشغول به کار هستند. حتی اگر پول هم باشد به طور مثال یک قلم میلگرد تقریبا دو برابر افزایش قیمت داشته و این تحمیل هزینه اضافی بر دوش ما است.

وی تاکید کرد:  امروز احداث بالغ بر 80 کیلومترمترو با فعالیت بیش از 20 هزار نفر و 4 دستگاه حفار در دست اجرا است و زحمت کشان زیادی در خطوط 3، 4، 7 و 6 مشغول به کار هستند. حتی در کشورهای پیشرفته هم با این گستردگی جایی نیست که توسعه مترو صورت بگیرد با این حال به دلیل عقب ماندگی های زیادی که ما در تهران داریم، نهایت تلاش خود را می کنیم تا در مرحله اول مترو را به حدود 218 کیلومتر برسانیم و حداقل از شرایط اضطرار خارج شویم.

شهردار تهران تصریح کرد:  این اتفاق بزرگی است که شهروندان از شرقی ترین نقطه شهر تا کرج را بتوانند با مترو در حدود 1 ساعت و با ارزان ترین هزینه طی کنند.

قالیباف ادامه داد: چند روز پیش دو مهندس از مهندسان خوب ما در اتوبان امام علی(ع) به خاطر یک کار فنی که مسئولیتی هم نداشتند اما برای اطمینان از ایمنی بیشتر، به بخشی ازپروژه رفتند تا اوضاع را چک کنند که حادثه ای رخ داد و جان خود را از دست دادند . این افراد زحمت کشان گمنامی هستند که جهادی کار می کنند و باید قدر زحمات آن ها را بدانیم.

وی خاطر نشان کرد: ما به عنوان مدیریت شهری بر این باوریم که در نظام اسلامی اگر امکان و ظرفیتی در حوزه ساختمانی ، کالبدی و عمرانی برای شهر درست می کنیم باید تاثیرات کالبدی اثرش در حوزه دگرگونی رفتارهای انسانی نیز اتفاق بیافتد تا این رویکرد یک حرکت اسلامی باشد. در واقع اگر کرامت انسان ها رعایت و اخلاق مداری محقق شد و اگر انسان ها از جهات روحی و معنوی سیر رشد پیدا کردند کارنامه ما قابل قبول است.

شهردار تهران گفت: به هر حال ما همه ادعایمان این است که در مسیری حرکت می کنیم که نگاه و افق ما  به سمت چنین حکومت علوی است. در این حکومت باید نشانه هایش را بیینم . اگر بخواهیم براساس فرهنگ علوی و مسیر علی(ع) حرکت کنیم باید در جامعه اعتدال و میانه روی را ببینم اما متاسفانه کمتر شاهد چنین چیزی هستیم.

وی افزود: امام علی (ع) در نهج البلاغه می فرمایند هر مجموعه مدیریتی اگر افاضل را از خود دور کند و اراذل را به کار بگیرد به سمت از بین رفتن پیش می رود. وقتی که در مجموعه ای مدیریتی مسائل اصلی و اصولی را رها کنند و به مسائل خرد بپردازد، این مجموعه مدیریتی هر کجا باشد به نتیجه نمی رسد. ما نیز با این دیدگاه باید حرکت و عدالت اجتماعی را در جامعه محقق کنیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: هر دگرگونی کالبدی و عمرانی شهر در نظام اسلامی باید منجر به تغییر و تحول احوالات انسان هایی شود که در سایه آن نظام زندگی می کنند و اگر چنین نباشد یعنی در مسیر درست حرکت نمی کنیم و در حال فاصله گرفتن از سنت های الهی هستیم. هر جامعه ای هم  که از سنت های الهی فاصله بگیرد روی خوشبختی را نخواهد دید.

وی در ادامه با تاکید براینکه امروز بار سنگین هزینه ها در شهرداری تهران بیش از92 درصد به دوش مردم  است گفت: جایی می گفتند شهر را می سازند ولی پول را از مناطق محروم می آورند ولی هیچ پولی از هیچ منطقه محرومی نمی آید.

شهردار تهران در پایان اظهار کرد: به دلیل وجود خروجی از  شهید ستاری به شهرک اکباتان، دسترسی های محلی در این شهرک پرتردد شده که گلایه هایی نیز در این مورد از سوی ساکنان وجود دارد اما این نوید را به آن ها می دهیم که تا پایان سال آرامش را به شهرک اکباتان باز می گردانیم چرا که دسترسی های بزرگراه شهید باکری در حال احداث است و تا قبل پایان سال حرکت غرب به شمال و شمال به غرب این بزرگراه به راحتی محقق می شود و ترافیکی که امروز وارد شهرک می شود و به سمت بزرگراه ستاری حرکت می کند رفع خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

طرفداران دکتر قالیباف در استان زنجان
ساعت14:06---6 مرداد 1391
ا سلام و تشکر از همراهی شما با دکتر قالیباف
شما با افتخار لینک شدید و بنده را هم لینک فرمائید و خبرم کنید

با نام
"طرفداران دکتر قالیباف در استان زنجان"
لطفا در نظرسنجی نیز شرکت کنید


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 1 مرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب