دكتر قاليباف:شهرداری تهران اجازه نمي دهد طرح تفصيلي کاريکاتوري اجرا شود
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

به گزارش خبرنگار«شهر»، محمد باقر قاليباف، شهردار تهران صبح امروز-25 ارديبهشت- در آيين رونمايي از طرح تفصيلي شهر تهران در برج ميلاد از گشايش «رصد خانه شهر» تا پايان شهريور در برج ميلاد خبر داد و گفت: اگر شهر را موجود زنده بدانيم و بخواهيم نبض شهر را حفظ کنيم بايد رصدخانه تهران را راه اندازي و مشکلات را مستمر بررسي کنيم.

 

قاليباف افزود: تا پايان سال 91 در رصد خانه شهر ماکت فعلي و ماکت آينده شهر تهران براي عموم شهروندان نصب و به نمايش در مي آيد.

به گفته ي شهردار تهران بر اساس فعاليت «رصدخانه شهر» مشخص مي شود که افق طرح جامع شهر کجاست و هر لحظه بين وضعيت کنوني و آينده شهر تهران ارزيابي مي شود.

 

 

وي در ادامه سخنانش در اين مراسمبا بيان اينکه مهمترين اتفاقي که در راستاي اجرايي شدن طرح تفصيلي رد تهران به وجود مي آيد خارج شدن شهر از اداره سليقه اي و سپردن آن به خرد جمعي است. بدين ترتيب منافع و منابع شهر و مصالح عمومي شهر حفظ خواهد شد.

 

قاليباف افزود: اساس اداره جامعه بر مبناي مشارکت معنا دار شهروندان است که توسعه پايدار را هم به همراه دارد.

 

شهردار تهران از انتقادها و پيشنهادهاي مسوولان و شهروندان به طرح تفصيلي استقبال کرد و گفت: هرگز مدعي نيستيم که طرح تفصيلي بدون عيب و نقص است، اتفاقا يکي از ويژگي هاي مثبت اين طرح آنست که امکان بازبيني و اصلاح دارد و مي تواند براي هميشه باز بماند. به گفته ي قاليباف انتقادها کمک به اصلاح شهر است.

 

قاليباف بار ديگر در سخنانش به ذهنيت منفي جامعه ايراني از سال هاي قبل به مجموعه بلديه و شهرداري اشاره کرد و گفت: يکي از دلايل اين ذهنيت منفي آنست که قوانين مدام تغيير مي کرده و از رانتهايي در اين بين استفاده مي شده است، اما اجراي طرح تفصيلي با تثبيت قوانين اين شرايط را از بين مي برد و در طولاني مدت ذهنيت شهروندان را نيز نسبت به اين نهاد مردمي اصلاح خواهد کرد.

 

وي مبارزه واقعي با فساد اداري در مجوعه شهري، حفظ کراکت انساني شهروندان ، خدمت صادقانه، اجراي عدالت اجتماعي و جلوگيري از دو قطبي شدن تهران را از مظاهر اجراي درست طرح تفصيلي جديد شهر تهران دانست.

 

 

شهردار تهران در عين حال به اجراي درست طرح تفصيلي اشاره کرد و گفت: شهرداري اجازه نمي دهد طرح تفصيلي کاريکاتوري اجرا شود و البته اجراي درست اين طرح مديريت قوي را مي طلبد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب