آیت الله جوادی آملی:گزارشات شما هم امید بخش بود و هم زمینه ساز پیشرفت بیشتر
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

به گزارش  مرد عمل و به نقل از “تهران سما”، آیت الله جوادی آملی در این دیدار ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه (ص) از شهردار تهران به خاطر ارائه گزارش از فعالیت های شهرداری تهران در حوزه های مختلف تشکر کرد و گفت: این گزارشات هم امید بخش بود و هم زمینه ساز پیشرفت بیشتر.وی ادامه داد: آن چه که شهرداری ها را کامیاب می کند، در سایه نقشه جامعی از کل کشور است چون با وضعیت فعلی و قوانین شهری، شهر را شهرداری اداره نمی کند بلکه ارگان ها و دستگاه های مختلفی در اداره یک شهر دخیل هستند که همین امر موجب برخی مسائل و مشکلات می شود.

آیت الله جوادی آملی افزود : به نظر می رسد باید نقشه جامعی به تایید شورهای شهر برسد، تهیه شود تا تمام دستگاه ها و سازمان ها خود را مقید به رعایت و التزام به آن بدانند در این صورت است که شهرداری ها می توانند نمود بهتری داشته باشند و به طور مشخص پیشرفت های شهرداری تهران نیز دوچندان شود.

وی در تبیین این نقشه جامع گفت : این مهم از ۳ بخش تشکیل می شود، جهان دانی، جهانی داری و جهان آرایی.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: جهان دانی نقشه جامعی است که همه بدانند چه مسئولیتی دارند و چگونه باید عمل کنند و در حقیقت بدانند در عالم چه خبر است . جهان داری مدیریت صحیح است و جهان آرایی نتیجه این وضعیت است که باعث افزایش توان و قدرت شهرداری ها می شود.

وی در تبیین مبحث جهان داری افزود : باید بدانیم می خواهیم مردم را اطعام کنیم یا اکرام ؟ در اسلام آن چه مهم است اکرام مردم است.

این استاد برجسته حوزه علمیه در باره سیل اخیر تهران نیز گفت : حادثه خطرناکی بود که خدا را شکر به شکل مناسبی اداره شد و از تلفات جانی جلوگیری به عمل آمد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب