حجت الاسلام صدیقی: قدردانی شهرداری تهران از بانوان کاری ارزشمنداست
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

به گزارش  مرد عمل و به نقل از “تهران سما”، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی با حضور در جشن همراز یاس که به مناسبت ولادت باسعادت حضرت زهرا (س) ویژه بانوان شاغل در شهرداری تهران برگزارشد با بیان این مطلب و ضمن تبریک این روز اظهار داشت:قدردانی شهرداری تهران از بانوان شاغل در این مجموعه کاری ارزشمنداست که در عرصه فرهنگی و رسالت اسلامی به انجام میرسد، بانوانی که همانقدر که برای خانه خود دلسوزی می کنند برای خانه عمومی مردم که همان شهر است نیز دلسوزی کرده و به آن توجه می کنند.

وی افزود : حضور بانوان شاغل در شهرداری تهران دراین مراسم ، آن هم با حفظ حجاب اسلامی و همچنین پوشیدن چادر ، قابل تقدیر است. همانطور که عمامه علمای دین نشانه حضرت پیامبر (ص ) است ، چادر شما زنان نیز نشانه حضرت زهرا(س) و زینب کبری (س) است و خدا به شما که هم عبادت و خدمت می کنید و هم همسرداری و فرزند داری توفیق دهد.

وی بااشاره به برخی خصایل حضرت فاطمه زهرا(س) گفت : این بانوی بزرگوار در کنار شوهرداری ، همسرداری و مهمان نوازی که همگی را به نحو احسن به انجام می رسانید سیاست مداری و مبارزه با دشمن را نیز به خوبی انجام می داد.

حجت الاسلام صدیقی بابیان اینکه بشر آیینه خداوند است خاطرنشان ساخت : خدا انسان را خلیفه و نماینده خود قرار داده و از صفات خداوند باید در انسان نیز ظهور کند . آبرو داری ، عیب پوشی و ستارالعیوب بودن نیز از صفات خداست و در قرآن نیز از زنان و مردان خواسته شده پوشاننده عیب یکدیگر باشند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت : خدا در قرآن می فرماید مردان لباس زنانشان و زنان لباس مردانشان هستند ؛ این یعنی زن آبروی مرد ، خانواده و فامیل خود است  و همان اندازه که لباس برای انسان آبروست زن و مرد هم برای هم آبرو هستند و نقش زن این است که کمبودهای خانواده را بروز نمی دهد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه خداوند کریم از بندگان خود گناه و خطا ، بسیار می بیند اما آبروی آنها را نمی ریزد و دادگاه علنی برگزار نمی کند تصریح کرد : مادر با ظرفیت وقتی از فرزند خود خطا می بیند به روی خود نیاورده و در فرصت مناسب فرزند خود را ادب می کند اما مادر کم ظرفیت بلافاصله فریاد می کشد. خداوند نیز با وجودان همه خطایی که از ما سر می زند مشت ما را باز نکرده و آبروی ما را حفظ می کند.

وی در ادامه گفت : بیکاری به حریم خدا راه ندارد لذا کار و علم در جامعه الهی از ارزشهای والا است . خدا اعتبار بنده را به میزان علمش قرار داده و ارزش هرکسی به اندازه دانایی ، تجربه و مهارت اوست .

امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه جهاد و دفاع از هویت و اصالت و حفظ سرمایه های مادی و معنوی یک کشور در اسلام به عنوان ارزش شناخته شده است خاطرنشان ساخت : امام علی(ع) می فرماید مجاهد و رزمنده در میدان جنگ با دشمن که لباس شهادت به تن می کند ثوابش به اندازه زنی نیست که با وجود نداری، تن به گناه نمی دهد . این جهاد اکبر است و ثواب بسیاری دارد. ارزش انسان ها به علم ، عفت و پاکدامنی ، خدمت و گره گشایی و حفظ حیثیت دیگر افراد است.

وی با اشاره به سوره هایی از قرآن کریم که در خصوص زنان نازل شده است اظهار کرد : زنان احیاء کنندگان نسل بوده و فرزند تربیت می کنند از این رو به دلیل مقامی که بانوان دارند زودتر از مردان با خدای خودشان ارتباط برقرار می کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب