آیت الله العظمی نوری همدانی: ساخت پل ها و تونل ها از خلاقیت شماست
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

به گزارش  مرد عمل و به نقل از “تهران سما”، آیت الله العظمی نوری همدانی در این دیدار ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا( س) بیان داشتند: قبل از انقلاب عقب ماندگی های بسیاری در ایران از جهت اقتصادی ، فرهنگی ، عمرانی و … داشتیم و دشمنان آن را بر پای اسلام می نوشتند و می گفتند اسلام پاسخگوی نیازهای بشر نیست، اما با وقوع انقلاب اسلامی گام های مهمی که در همه ابعاد عمرانی ، اجتماعی و آبادانی برداشته شد نشان داد اسلام تا چه حد موفق است.

ایشان افزودند : کسانی که امروز به ایران قدم می گذارند به این نکته اذعان دارند که در تهران کارهای مهمی انجام شده است .

آیت الله العظمی نوری همدانی خطاب به شهردار تهران خاطرنشان کردند : شما توفیق زیادی داشتید که با ابتکار و خلاقیت خود تحول بسیار بزرگی در پایتخت ایران اسلامی به وجود آوردید . نکته اول که به چشم می آید بحث عمران و آبادانی است . در گذشته جنوب و شمال تهران تفاوت زیادی داشت . البته در کشورهای دیگر هم وضع به همین منوال بود اما به حمدالله شما توانستید آنقدر خدمت کنید که جنوب تهران از شمال آن بهتر شود.

ایشان ادامه دادند : به هر حال مردم جنوب تهران همواره در انقلاب نقش پررنگی داشتند . در دفاع مقدس هم حضور چشمگیری داشتند . قیام هم از جنوب تهران بود و امروز هرگاه که نیاز به حضور مردم باشد به صورت گسترده در صحنه حضور پیدا می کنند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کردند : زمانی من نماینده امام (ره) در لندن بودم. طراحی شهر به گونه ای بود که از ابتدا باغ های بزرگی در مرکز شهر وجود داشت اما در تهران چنین فضاهایی نداشتیم ولی امروز هرچه فضای سبز و بوستان های بزرگ در تهران می بینیم، همچنین ساخت پل ها و تونل ها از خلاقیت شماست و تهران همچنان رو به رشد است . این باقیات صالحات شماست و فصل مهمی در عمران و آبادانی خواهد بود.

ایشان با اشاره به فعالیت های فرهنگی در شهرداری تهران گفتند : گام های بزرگی در این عرصه برداشته شده و به هر شکل تهران در کل کشور اثر گذار است.

آیت الله العظمی نوری همدانی در ادامه افزودند : مردم امروز از وضعیت عفاف و حجاب گلایه دارند اگرچه این موضوع در دست شهرداری نیست و مرتبط با  بخش های دیگر است اما به هر حال توجه به فرهنگسازی در این مقوله مهم است . البته فعالیت های شهرداری در زمینه عفاف و حجاب و ایجاد مکان های اختصاصی برای بانوان از جمله بوستان بانوان بسیار مهم است و باید توجه داشت اسلام عنایت ویژه ای به خانم ها دارد.

آیت الله نوری همدانی همچنین بر اهمیت فرهنگ سازی استفاده از چادر تاکید و تصریح کردند : چادر شعار اسلام است .

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود در توصیه امام(ره”) و مقام معظم رهبری مبنی بر راضی نگه داشتن مردم اشاره و خاطرنشان کرند : خوشبختانه عموم مردم از شما و خدماتتان در شهرداری راضی هستند چون عملکردتان را می بینند . به هر حال شما از افرادی هستید که از قبل انقلاب نسبت به شما شناخت وجود دارد و در زمان جنگ و بعد از آن منشا خدمات بسیاری بودید .

مرجع تقلید شیعیان از خدمات و خلاقیت شهردار تهران تشکر و با اشاره به وقوع سیل در تهران افزودند : اتفاق مهمی بود که در شهر رخ داد و شهرداری توانست آن را مدیریت کند و مانع از بروز خسارات جانی به مردم شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب