آیت الله العظمی وحید خراسانی خطاب به شهردار تهران: از زمان تصدی شما تغییرات در شهر کاملا محسوس است
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

به گزارش  مرد عمل و به نقل از “تهران سما”، در این دیدار پس از ارائه گزارشی توسط  شهردار تهران از مجموعه فعالیت های انجام شده در شهرداری ، آیت الله العظمی وحید خراسانی بیان داشتند: هر مسئولی که به کاری مشغول است باید نسبت به آن کار اشراف داشته باشد، شهرداری یعنی دارنده شهر و خواه ناخواه جنبه صاحب شهر را دارد ، شهر یعنی مجمع اجتماع بشر ، ‌یعنی مجموعه انسان ها که انسان ها از جوهر عقل گرفته شده که این جوهر اساس انسانیت است؛ ‌در این صورت شهردار که مقام سیطره درشهر را دارد به عنوان صاحب شهر است و تمام افراد عائله او محسوب می شوند.

مرجع جهان تشیع با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در حوزه مسائل دینی و مذهبی و به خصوص اقامه عزای حضرت زهرا (س) در تهران افزودند: خوشبختانه از زمانی که شما مسئولیت شهرداری تهران را بر عهده گرفتید تغییرات در شهر کاملا محسوس است و باعث خیر بسیار بودید و این ها به خاطر فطرتی است که دارید.

آیت الله العظمی وحید خراسانی در ادامه خاطرنشان کردند : یکی از مشکلات ما در حوزه تصدی مسئولیت ها این است که ما متصدی مقام هایی می شویم که نه مقام را می شناسیم و نه کرسی که آن را می گیریم ، ‌یکی از اشتباه ها در امر مدیریت استفاده از افرادی است که شایستگی آن کار را نداشته باشند و این یعنی به دستورات دین به درستی عمل نمی کنیم .

ایشان ادامه دادند : هرکسی هر کاری را که تصدی می کند باید اول علیم باشد و بعد حفیظ ، ‌همچنین باید قدرت داشته و دارای امانت باشد ؛‌ یعنی در هر کاری چهار رکن اساسی وجود دارد ،‌علم ، ‌حفظ ، ‌قوت و امانت که اگر هرمملکتی بر اساس اینها اداره شود همه چیز در آن تمام می شود.

ایشان با اشاره به ذکر ۲۸ نام از روز قیامت در قرآن کریم ، ‌یکی از نام ها را  یوم الحسرت نامیدند و تاکید کردند فقط کسی از حسرت برکنار است که در زندگی به حد اعلا استفاده کرده باشد .

ایشان خطاب به شهردار تهران افزودند : ان شاء الله شما با این موقعیتی که دارید و با مواردی که گفتم بتوانید، جنبه های مادی و معنوی را برای شهروندان این گونه  فراهم کنید . خواندن نماز اول وقت و قرآن به مدتی که به کارتان مزاحمتی ایجاد نکند و هدیه آن به امام زمان (عج) را فراموش نکنید ، ‌چرا که عزیزترین گوهر نزد امام قرآن است و اگر هر روز آن را به او هدیه کنید او هم به شما دعای بسیار خواهد کرد .

ایشان ادامه دادند : ‌نماز ارتباط با خداست و قرآن نیز واسطه فیض اوست و ان شاء الله این سنتی که گذاشتید ادامه دهید و همچنان به مساجد و هیئات کمک کنید و در اقامه عزای فاطمیه و برگزاری دسته جات عزاداری کمک کرده و موفق باشید .

آیت الله العظمی وحید خراسانی در ادامه گفتند : اقامه عزای حضرت زهرا (س) با این شمایلی که امسال برگزار شد کمر وهابیت را شکست و اگر شما به قدر وسع خود این گونه عمل کردید در آخرت نیز حسرت نخواهید خورد و آنچه از خدا خواهید گرفت غیر قابل شمارش است .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب