یادداشتی از رضا شیران خراسانی:مردم و کاندیداهای اخلاق مدار، پیروز واقعی انتخابات مجلس
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

مردم ایران همواره در ۳۳ سال گذشته هر زمان که به حضور قاطع آنان در صحنه های مختلف برای خنثی کردن توطئه های دشمنان و پاسخ به تهدیدها نیاز بوده، به میدان آمده اند و این حضور نتایج مطلوب و تاثیرگذار هم داشته است. به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت ایران همواره هوشیارانه و در لحظه لازم ، کار به هنگام را انجام داده است.
دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره سعی کرده اند با توطئه های مختلف، مسیر پیشرفت ایران اسلامی را متوقف کنند و در این فرایند از هیچ تلاشی هم دریغ نکردند اما همه نقشه های دشمنان انقلاب اسلامی فقط با هوشیاری و حضور به موقع مردم ایران در صحنه های حساس به ویژه انتخابات، نقش برآب شده است.
انتخابات به واقع یکی از مظاهر مهم حضور مردم در صحنه است که تاثیر بسزایی هم در بعد داخلی و هم در بعد خارجی دارد . در بعد داخلی، این مردم هستند که به طور مستقیم در تعیین سرنوشتشان و اداره حکومت تصمیم گیری می کنند. در بعد خارجی هم حضور مردم در صحنه انتخابات ، قدرت کشور را افزایش می دهد.
حضور مردم ایران در صحنه انتخابات در بعد داخلی، دموکراتیک و مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی ایران را برای جهانیان ثابت می کند و در بعد خارجی نیز، دولت با پشتوانه مردمی، می تواند از حقوق ملت ایران در وضعیت کشمکش بین قدرت های مادی در جهان، دفاع کند.
دستیابی ایران به چرخه کامل تولید سوخت هسته ای ، فرایند غنی سازی اورانیوم و به طور کلی استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای ، جز با حضور به موقع مردم با بصیرت ایران در صحنه های مختلف به ویژه صحنه انتخابات ، امکان پذیر نبود.
حضور مردم ایران در صحنه های حساس در مذاکرات ایران و گروه “پنج به علاوه یک” هم تاثیر گذار بوده است. اذعان کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر استفاده ایران از انرژی صلح آمیز هسته ای در چارچوب معاهده منع تولید و گسترش سلاح های هسته ای  NPT، در جریان نشست اخیر دو طرف در استانبول، نشان دهنده عقب نشینی غرب در برابر قدرت مثال زدنی مردم ایران است.
حضور مردم ایران در زمان های حساس و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در لحظه لازم، تاثیر به هنگام خود را داشته است و سیر صعودی مسیر پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران را در عرصه های سیاسی، دفاعی و اقتصادی تضمین بخشیده و قدرت چانه زنی ایران را نیز در عرصه بین المللی افزایش داده است.

از سوی دیگر اما در کنار حضور حماسی مردم باید رفتار و منش اخلاقی برخی از کاندیداهای محترم مجلس شورای اسلامی را ستود. نمایندگانی که بنا بر تکلیف شرعی و اخلاقی و وظیفه انقلابی خود، وارد عرصه رقابت های انتخاباتی شدند و کسب نکردن آراء در انتخابات را نه تنها شکست تعریف نکرده، که این فرصت را مجالی برای افزایش دوستی ها و اخلاق مداری و مصمم تر شدن در راهی که برگزیده اند تلقی کردند.
به واقع پیروز واقعی این انتخابات در کنار مردم که به حق همواره اعتبار این نظام بوده اند، نمایندگانی بودند که در طول مدت برگزاری این انتخابات، ضمن رعایت اخلاق و قانونمندی، تقوی سیاسی را بیش از فتح و پیروزی سرلوحه عمل خویش قرار دادند و چون معیار تکلیف را بیش از هر عامل دیگری نصب العین خود قرار داده بودند، علی رغم وجود برخی تخریب ها و تهمت ها، تا لحظه پس از اعلام نتایج با باور خدمتگذاری به مردم شریف شهر و دیار خود و توفیق خدمت به ولی نعمتان انقلاب در صحنه پرشور انتخابات ایستادند و ثابت کردند که فرزندان این انقلاب هرگز به دنبال سهم خواهی نبوده اند و اگر نیز تقدیر بر این بوده که هر عزیز دیگری به خانه ملت راه یابد، افتخار آنان خدمتگذاری به مردم شریف ایران و اعتبار نظام اسلامی ایران در پیش چشم جهانیان بوده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب