احترام به فرمانده به سبک سردار رویانیان!
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

رییس محترم ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور و مدیر عامل باشگاه پرسپولیس (که البته ربط این دو عنوان و منصب هنوز برای بسیاری از مردم جای سوال دارد)، گویا امروز چنان از انتشار کاریکاتوری در مجله تحت پوشش مدیریت شهری تهران برآشفته شده که در اظهار نظری تهدید آمیز این اقدام ویژه نامه روزنامه همشهری را موج اهانت و تمسخر تلقی کرده و شهردار تهران را به پرده دری، تهدید و شمشیر خود را برای فرمانده روزهای نه چندان دور خود از رو کشیده است.

اما برای یادآوری دقیقتر موضوع و معنای اهانت، نکاتی را از سر دلسوزی و از باب ضرورت رعایت اخلاق از سوی مدیران اجرایی کشور، با ایشان در میان می گذاریم:

جناب آقای رویانیان شما که امروز دم از اخلاق می زنید و دیگران را متهم به اهانت می کنید و خود را آماده برای تخریب و هتک حرمت به شهردار تهران نشان می دهید؛ آیا اظهارات حداقل یکی دو ماهه اخیر خود در قبال نهاد شهرداری تهران و شخص شهردار تهران را (که حرمت فرماندهی و استادی شما را نیز داشته اند) مرور کرده اید و اینچنین برآشفته شده اید؟

شما که یک روز، کل اختیارات رئیس جمهور را به شهردار تهران می دهید، روز دیگر مشکل ترافیک تهران را به مَثل مرغ و تخم مرغ تشبیه می کنید، روز دیگر شهرداری تهران را در مصرف یارانه دولتی ناکارآمد می خوانید، روزی دیگر بدون یادآوردن خاطرات خود در نیروی انتظامی، در برنامه پرمخاطب ۹۰ با جرات و اعتماد به نفسی بسیار بالا خود را موسس ۱۱۰ می خوانید! و روزی از مشکلات به اصطلاح خودتان عدیده ی حمل و نقل شهری و عدم لیاقت مسئولان حمل و نقل تهران فریاد وا اسفاها سر می دهید و …، بسی جالب و مایه تاسف است که اکنون از دراندن پرده ها و هتک حرمت به فرمانده دیروز خود سخن می رانید؟! بله جناب آقای رویانیان، شما خیلی وقت است که حرمت ها را دریده اید.

مایه تاسف است که در نظام اسلامی که مدیرانش می بایست الگو و اسوه اخلاق و شئونات اسلامی باشند، شما با این کارنامه سرشار از بداخلاقی ها و تهمت ها، فرمانده دیروز خود و کسی که شما را در نیروی انتظامی به عنوان رئیس پلیس ۱۱۰ منصوب کرد؛ تا از آنجا خودتان را در مناصب مدیریتی این کشور جا بیاندازید، تهدید می کنید و از دریده شدن حرمت ها با وی سخن می گویید؟!

آقای رویانیان! یادتان هست در برنامه نود و در ابتدای ورودتان به مقوله فوتبال، برای نشان دادن خود به عنوان مدیری توانا و مقتدر و کاربلد، به دروغ خود را موسس و پایه گذار ۱۱۰ در ایران نامیدید و حال آنکه شخص قالیباف برای اینکه حرمت شما حفظ شود، با رعایت اخلاق و مردانگی، لب فرو بست و این دروغ بزرگ شما را فاش نساخت؛ اما نمی دانستیم سردار! که اینگونه حق ادب و نزاکت را به جا می آورید!

آقای رویانیان بهتر نیست به جای اظهار نظرهای غیرمنطقی و ورود پیدا کردن غیرتخصصی به مقولات شهری و متهم کردن دیگران، سری به امورات مهمتر خود از جمله مدیریت باشگاه محبوب پرسپولیس می زدید! تا اینچنین نتایج ضعیف این فصل پرسپولیس که با روی کار آمدن شما به عنوان مدیر عامل این باشگاه مردمی و پرطرفدار سیر قهقرایی اش تشدید و موجبات سرخوردگی میلیونها هوادار پرشور این کشور را فراهم کرده است؛ مهمترین دستاورد شما در این باشگاه قلمداد نشود.

آقای رویانیان! اکنون مثل اینکه یادتان رفته است، پس از بازی با الهلال و نتایج بسیار ضعیف اتان در لیگ برتر که چهار تا چهارتا تیم محبوب میلیونها هوادار پرشور به میخ کشیده می شد؛ چه شعارهایی را هوادارن نجیب پرسپولیس که صبرشان از ناکارآمدی شما و مجموعه تحت امرتان به سر رسیده بود، حواله اتان کردند، حال آنکه صدای ” رویانیان حیا کن پرسپولیس را رها کن” هم برایتان کافی نبود و امروز چه خوب فهمیده اید که باید ناکارآمدی خود را با ناکارآمد جلوه دادن دیگران توجیه کنید و اگر خدا بخواهد اندکی کارآمدی کسب نمایید.

اما آقای رویانیان! به خدا قسم انتشار یک کاریکاتور برای مسئولان اجرایی کشور، جرم نیست! بویژه برای فردی که امروزه در مدیریت یک باشگاه پرطرفدار و میلیونی نیز ناکارآمدی خود را اثبات کرده است؟! آقای رویانیان! در همین مملکت اشخاص و افرادی در رده های بالای مدیریتی نظیر وزیر و حتی رئیس جمهور نیز تاکنون به انتشار کاریکاتور خود اعتراض نکرده اند؟! جسارت نباشید سردار! شمایی که ظرفیت انتشار یک کاریکاتور را ندارید، بهتر است ابتدا خود را اصلاح کنید و در بدو ورود به کارهای تخصصی ابتدا معیارهای لازم و تخصص مورد نیاز برای ورود به آن را احصاء نمایید و بعد اینگونه اظهارات به دور از منطق را بیان نمایید.

به اصطلاح معروف: “آئینه چون نقش تو بنمود راست، خود شکن آئینه شکستن خطاست”.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 18 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب