دکتر قالیباف در مراسم افتتاح 101 پروژه منطقه 7:فاصله سطح طبقاتي را كم مي كنيم
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

به گزارش خبرنگار "تهران سما" ، دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح 101 پروژه عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و ترافیکی شهرداری منطقه 7 با اعلام این خبر از دست اندرکاران و همچنین همکاری مطلوب مردم تشکر کرد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه ما مصمم هستیم تا در انجام کارها بیشترین فایده به بیشترین مردم برسد ، گفت: در راه اندازی میادین میوه و تره بار هر نقطه ای که انتخاب می کنیم به طور قطع شهروندان آن نقطه از مخالفان جدی راه اندازی میادین هستند اما طبیعتا برای سایر شهروندان ایجاد این میادین منفعت دارد. در شهر باید منفعت شخصی خود را به نفع تمام شهروندان ببخشیم.

وی سپس به پروژه های مختلف در سطوح محلی ، ملی و فراملی اشاره کرد و اظهار داشت: در منطقه 7 طی سال های اخیر فعالیت های عمرانی خوبی انجام شده که از آن جمله می توان به فعالیت های عمرانی تعریض خیابان دماوند که یکی از گلوگاه های منطقه 7 در بخش شمالی بوده و هم اکنون در حال اتمام است، اشاره کرد.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه برخی اوقات نام های مقدس را بر مکان هایی می گذاریم که هرگز رعایت و شئونات آن نام به انجام نمی رسد ، تصریح کرد: در فرهنگ تشیع نام امام حسین(ع) نام مقدسی است اما میدان امام حسین(ع) هم به جهت نمادی و هم به لحاظ فرهنگی و اجتماعی با این نام فاصله زیادی دارد از این رو یکی از برنامه های ما این است که میدان امام حسین را از نظر فرهنگی مناسب سازی کنیم و امیدواریم تا دهه محرم سال جاری بتوانیم مراسم های این ایام را در میدان امام حسین (ع) به گونه ای برگزار کنیم که از هر جهت در خور شان نام این میدان باشد.

وی در ادامه با اشاره به تکمیل بزرگراه شهید صیاد شیرازی و ادامه خیابان شهید مطهری و خیابان پلیس و ادامه بخشی از بزرگراه امام علی (ع) و اجرای ده ها پروژه عمرانی دیگر اظهار کرد: من بر این باورم که مردم باید در هر فصل و سال ، در مقیاس محله، منطقه و شهر اجرای پروژه های مختلف عمرانی را ببینند و حس کنند که شهر در حال پیشرفت است ، مخصوصا در حوزه اجتماعی و فرهنگی مجموعه مدیریت شهری تلاش می کند که پروژه های خوبی در سطح شهر به انجام رساند.

قالیباف با تاکید براینکه مجموعه پروژه های منطقه 7 با در نظر گرفتن این اهداف در حال اجراست ، گفت: بحث مربوط به احداث پارک مینیاتوری نیز مطرح و در دستور کار قرار داشت که امید است بتوانیم آن را در این منطقه ایجاد کنیم، چرا که ساخت این پارک در منطقه 7 هم تاثیرات فرهنگی و هم تاثیرات اقتصادی خواهد داشت.

وی در ادامه مهمترین پروژه منطقه 7 را پروژه بزرگراه امام علی(ع) عنوان کرد و گفت: از روزهای اول حضور در شهرداری تهران بحث ادامه بزرگراه امام علی (ع) مطرح بود چرا که بیش از 25 سال این پروژه بلاتکلیف باقی مانده بود. حتی تعیین و تغییر مسیر یکی از دغدغه های جدی به شمار می رفت و همواره مردم این منطقه می گفتند چرا تکلیف ما را روشن نمی کنید، حق هم با مردم بود اما از طرفی در درون شهرداری در حوزه طراحی، اجرا و تامین مالی مشکلاتی وجود داشت.

شهردار تهران افزود: امروز در اجرای پروژه ادامه بزرگراه امام علی(ع) هنوز مشکلات مالی وجود دارد و بالغ بر 5 هزار واحد مسکونی در این پروژه قرار دارد که باید تملک شود و همین که با بیش از 5 هزار خانواده در این شرایط اقتصادی بتوان به توافق رسید کار ساده ای نیست.

وی خاطرنشان کرد: امروز مدیریت شهری مصمم است با همکاری خوب مردم در مناطق 7،8،13،14،15 و 20 بتوانیم به گونه ای عمل کنیم که سال آینده تا پیش از مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) این پروژه تکمیل شود و شهروندان مسیر دارآباد تا حرم مطهر حضرت امام (ره) را از بزرگراه امام علی (ع) بدون چراغ قرمز و توقف طی کنند.

به گفته قالیباف اجرای پروژه بزرگراه امام (ع) در راستای سیاست ما که همانا کم کردن فاصله طبقاتی بین شمال و جنوب و شرق و غرب تهران است ، انجام می شود.

وی با بیان اینکه امروز از نظر وجود بزرگراه ها در سطح شهر، شرق تهران نسبت به غرب و جنوب تهران نسبت به شمال آن کمتر برخوردار هستند گفت: با احداث بزرگراه امام علی(ع) این فاصله ها کاهش می یابد.

قالیباف گفت: نزدیک به هزار میلیارد تومان تنها هزینه تملک مسیر بزرگراه امام علی (ع) است ، در حالی که این رقم روزی که من توفیق خدمت در شهرداری را پیدا کردم بودجه کل شهرداری تهران بود. این رقم رقم بزرگی است.

وی با بیان اینکه 14 تقاطع بزرگ در مسیر بزرگراه امام علی (ع) وجود دارد ، خاطر نشان کرد:  برخی از این تقاطع ها 4 طبقه است، مثل میدان شهید محلاتی و تقاطع آن با بزرگراه امام (ع) ، یعنی همه جهت های شرقی ، غربی ، شمالی ، جنوبی و چرخش های منطقه ای در آنجا وجود دارد.

دکتر قالیباف ادامه داد: همچنین تقاطع هایی مثل تقاطع بزرگراه امام علی(ع) با بزرگراه دماوند، بزرگراه پیروزی، اتوبان آزادگان و بزرگراه کنار گذر دولت آباد وجود دارد که در حال حاضر با وجود تمام سختی ها این  14 تقاطع بزرگ از پل آغاز در ابتدای منطقه 8 تا منطقه 20 در حال انجام است.

به گفته شهردار تهران عظمت اجرای پروژه بزرگراه امام علی(ع) اگر بیشتر از بزرگراه صدر و تونل نیایش نباشد ، کمتر از آن نیست.

وی در ادامه خطاب به شهروندان اظهار کرد: حتما اجرای پروژه امام علی(ع) برای شما مردم زحمت دارد و در این راه بارها تاکید کردم که نباید حقی از مردم ضایع شود و ما وظیفه داریم از بیت المال دفاع کنیم و حق نداریم چیزی را گران تر خریداری کرده و پول اضافی خرج کنیم.

قالیباف ادامه داد:  ابلاغ کردیم تا پایان اردیبهشت املاک معارضی که قرارداد آنها منعقد شده به طور 100 درصد پولشان را دریافت کنند و مدت زمان پرداخت ها را کوتاه کنیم تا به مردم ظلم نشود. حتی چک هایی که به مردم داده شده و در آن هنگام پرداخت هزینه پس از اردیبهشت اعلام شده بود، تعویض شده و پرداخت ها به طور 100 درصد تا قبل از پایان اردیبهشت ماه صورت گیرد.

شهردار تهران در ادامه گفت: در مراسمی یک مادر سرپرست خانوار از منطقه 8 به من گفت که خانه ای کلنگی به متراژ 40 متر داشته که شهرداری آن را برای اجرای پروژه با قیمت مناسب خریداری کرده اما اکنون وی با مشکل برای خرید خانه مواجه شده است و خانه 40 متری پیدا نمی کند . ما تدابیری برای این گونه مشکلات اندیشیده ایم تا مدیون مردم نباشیم. از طرفی نیز ناگزیریم پروژه هایمان را پیش ببریم و اجرای این گونه پروژه ها بدون خون دل خوردن و صبر کردن به انجام نمی رسد.

قالیباف با بیان اینکه تلاش می کنیم تا کمترین زحمت را برای مردم داشته باشیم ، گفت: در گذشته شاید کل مسیری را که راه باز می کردند 5 کیلومتر نبود که در مدت زمان 15 تا 20 سال به انجام می رسید اما هم اکنون اجرای این پروژه ها با سرعت مطلوب به انجام می رسد و بحث تملک ها حل می شود. این در حالی است که بحث مربوط به تملک های 15 تا 20 سال پیش هنوز در برخی مواقع حل نشده است و تمام سعی ما این است که این مشکل در اجرای پروژه امام علی(ع) اتفاق نیافتد و در بحث تملک ها با هیچ گونه آسیبی مواجه نشویم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب